امروز شهادت‌طلبی‌ها استمرار وقایع کربلاست
کد خبر: 1463308
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
امام جمعه خمین:

امروز شهادت‌طلبی‌ها استمرار وقایع کربلاست

گروه اجتماعی: شهادت‌ها و ایثارگری‌هایی که در جامعه امروز صورت می‌گیرد برای احیای و ترویج دین اسلام درس‌های حسین بن‌علی(ع) و استمرار وقایع کربلاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین شام‌گاه پنجشنبه، اول آبان‌ماه در یادواره شهدای روحانی این شهرستان، گفت: این یادواره برای گرامیداشت روحانیانی است که در سیاه‌چال‌های رژیم طاغوت یا به دست افراد ظالم یا در هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدای اسلام کردند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این شهادت‌ها و ایثارگری‌ها برای احیای و ترویج دین اسلام درس‌های حسین بن‌علی(ع) و استمرار وقایع کربلاست.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه شهدا در وصیت‌نامه خود بر دین و قرآن تأکید داشتند، ادامه داد: وظیفه ما در مقابل شهدا این است که از ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم.

وی جبهه جنگ امروز را بسیار دشوار دانست و گفت: دشمن از طریق ماهواره و شبکه‌های اجتماهی به خانواده‌ها نفوذ یافته و سعی دارد ارزش‌های اسلام را کم کند و ما نیز باید در مقابل این جنگ نرم بایستیم.

وی ادامه داد: از روحانیون بارها تجلیل شده است اما برای اولین بار است که یادواره مستقلی برای آن‌ها برگزار می‌شود و باید با شکوه بیشتری استمرار پیدا کند.

وی در ادامه آتش محبت به امام حسین(ع) را خاموش نشدنی عنوان کرد و افزود: نهضت حسینی در حال گسترش است و سخنرانان و وعاظ باید سعی کنند شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به امام حسین(ع)، یارانش و اهدافشان بیشتر شود.

امام جمعه خمین در پایان تصریح کرد: افزایش شناخت و بصیرت سبب می‌شود دفاع از اسلام ناب آسان‌تر شود.

 یادآور می‌شود، شهرستان خمین 10 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

captcha