همایش وحدت پایگاه‌های بسیج و مساجد در رزن برگزار شد
کد خبر: 1459427
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

همایش وحدت پایگاه‌های بسیج و مساجد در رزن برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش وحدت پایگاه‌های بسیج و مساجد با حضور ائمه جماعات‌، شوراها، دهیارهای روستاها و فرماندهان پایگاه‌های شهرستان رزن ۲۰ مهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین‌(ع) همدان یکشنبه، 20 مهر در همایش وحدت پایگاه‌ها و مساجد گفت: استکبار جهانی از قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران هراس داشت به همین دلیل به‌دنبال آن بود تا از هر روش ممکن با پیشرفت‌های نظامی، علمی و مسائل سیاسی و امنیتی نظام مقابله کند.

وی افزود: اتاق‌های فکر غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر به اقتصاد و فرهنگ کشور ما حمله کنند، موفقیتی کسب خواهند کرد، مانند پیش کشیدن بحث تحریم‌ها در مسائل اقتصادی و در راستای نابودی فرهنگ نیز‌، فساد اخلاقی یا فساد فکری را پیش گرفتند که اگر فردی به یکی از این دو فساد گرایش پیدا کند امکان اصلاح در او کم‌رنگ می‌شود.

ابوحمزه بیان کرد: اگر فردی به این فسادها دچار شد ریشه ایمان و اعتقاد وی نابود گشته و به تعبیر امام علی‌(ع) مرده متحرک خواهد بود و نقش مفیدی در جامعه ایفا نخواهد کرد، رهبر معظم انقلاب نیز با دید وسیع خود به‌خوبی نقشه آنها را پیش‌بینی کرد و شعار امسال را نیز با این عنوان نامگذاری کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین‌(ع) همدان عنوان کرد: غرب با برنامه‌ریزی مدون و بلندمدت به‌دنبال نابودی فرهنگ ایران با وارد کردن حجم گسترده‌ای از مواد مخدر، مشروبات الکی‌، لوح‌های فشرده مبتذل‌، ترویج اباهه‌گری‌ و غیره است، اما ما سلاح منبر و مداحی و پایگاه مسجد را داریم که اگر به‌خوبی از این سلاح‌ها استفاده کنیم تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهیم کرد.

وی گفت: در زمان طاغوت با روشنگری‌هایی که در مساجد صورت می‌گرفت مردم به خیابان‌ها آمدند و در نهایت انقلاب اسلامی را به‌وجود آوردند، در زمان جنگ نیز از این موضوع به‌خوبی استفاده شد و توانست به‌خوبی پاسخ دشمن را بدهد و اکنون نیز باید پایگاه‌های بسیج با مساجد متحد شده و جلوی به انحراف کشیده شدن جامعه را بگیرند.

ابوحمزه روحانیت و هیئت امنای مساجد را رکن اصلی ترویج فرهنگ ایرانی عنوان و اظهار کرد: ارکان اصلی ترویج فرهنگ ابتدا باید وظیفه خودشان را بشناسند و از احکام اسلامی نیز به‌خوبی آگاهی پیدا کنند، سپس آسیب‌های محله و روستا و شهر را شناسایی کرده و در نهایت باهم فکری برای حل آن بکوشند.

captcha