مبارزه با مفاسد اخلاقی نیازمند حرکت‌ مستمر است
کد خبر: 1439057
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

مبارزه با مفاسد اخلاقی نیازمند حرکت‌ مستمر است

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که مبارزه با مفاسد اخلاقی نیاز به حرکت مستمر دارد، گفت: نیروهای انتظامی در برخی اوقات که احساس نیاز به گرفتن جسارت از افراد نابهنجار احساس شود، پررنگ‌تر وارد جامعه می‌شوند تا اجازه ترویج بی‎اخلاقی را ندهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سردار‌اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز، 22 مردادماه، در مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران استان زنجان، گفت: در حال حاضر سطح امنیت اجتماعی از وضع مطلوبی برخوردار است؛ البته این امر دلیلی بر کاهش تلاش نیروهای نظامی و انتظامی نیست و باید تلاش‎ها و اقدامات بیشتر شده و استمرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: به دلیل وجود قاچاق موادمخدر و سلاح در کشور و تلاش کشورهای دیگر در بیشتر شدن آن باید در صیانت از مرزها تلاش بیشتری داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که قدرت کشف جرم در کشور به میزان 90 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این امر موجب کاهش جرم در کشور می‌شود و دغدغه اساسی درباره جرم مربوط به بخش موادمخدر و سرقت‏‎های خرد است که با حذف آن 90 درصد جرایم کاهش پیدا می‎کند.

کاهش چشم‌گیر وقوع جرم در سه ماهه نخست امسال

سردار احمدی‌مقدم اظهار کرد: درباره کاهش جرم با پیشرفت خوبی رو‌به‌رو بوده‎ایم و در سه ماهه نخست امسال به طور تقریبی با توقف جرایم و در چهار ماهه نخست نیز با کاهش چشم‌گیری در وقوع جرایم روبرو بوده‌ایم و ثبات بیشتری نسبت به سال‏‌های گذشته داشته‎ایم که باهم‌افزایی دیگر دستگاه‎ها در این راه موفق‏تر خواهیم بود.

وی با بیان این‌که میزان وقوع جرایم کلان در استان زنجان نزدیک به صفر است، گفت: جرایم خُرد نیز در این شهر از آمار پائینی نسبت به میانگین کشوری برخوردار است و با توجه به شروع به‌کار قرارگاه مبارزه با سرقت از تیرماه امسال فعالیت این قرارگاه مناسب بوده است.

این مسئول با بیان این‌که استان زنجان با توجه به موقعیت ترانزیتی خود کاهش تصادفات را داشته است، تأکید کرد: عملکرد نیروی انتظامی استان زنجان در این زمینه بسیار مثبت ارزیابی شده است و با کسب امتیاز 86 توانسته است ارتقای بالایی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که درحال حاضر بیشترین نگرانی در بخش قاچاق سوخت است، گفت: تفاوت قیمت‎ها موجب جذابیت در این حوزه شده است اقدامات مستحکم‌‏تر باید در حوزه امکان مبادله قانونی از مرز و انسداد کامل مرزها وجود داشته باشد.

لزوم استفاده از ابزار هنر و فرهنگ در راستای کاهش وقوع جرم

این مسئول گفت: مبارزه با مفاسد اخلاقی حرکتی مستمر است و تنها منحصر به یک دوره نیست و اگر گاهی این مبارزه پررنگ‏‌تر می‌شود، احساس می‌شود که افراد نابهنجار با جرأت و جسارت بیشتری وارد جامعه می‌شوند لذا نیروهای انتظامی وارد عمل می‌شوند تا جرأت و جسارت ترویج بی‎اخلاقی را از این افراد بگیرند.

وی در پایان با بیان این‌که ساختارهای عملکردی این نیرو رو به افزایش و رسیدن به بلوغ است، عنوان کرد: اگر از هنر و فرهنگ در حوزه کاهش جرایم و نمود پیامدهای رفتار خشن استفاده کنیم، در این حوزه موفق‏‌تر خواهیم بود.

captcha