وهابیت و گروه‌های تکفیری؛ بزرگترین چالش جهان اسلام
کد خبر: 1427679
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

وهابیت و گروه‌های تکفیری؛ بزرگترین چالش جهان اسلام

گروه سیاسی: وهابیت و گروه‎های تکفیری از جمله گروه تروریستی داعش، بزرگترین چالش، معضل و آسیب جهان اسلام به‌شمار می‎روند؛ چراکه این گروه‌ها خشن‌ترین و منفورترین روش‌‎ها را در برخورد با مخالفان، به‎‌عنوان دفاع از اسلام و توحید به‌کار می‌بندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، به نقل از سپاه شهرستان بستان‌آباد ابراهیم اشتریه، فرمانده سپاه شهرستان بستان‎آباد ‌با اشاره به بحران‌های اخیر عراق و اقدامات تروریستی گروه تکفیری داعش، گفت: داعش با حمایت و کمک‎های کشورهای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌دنبال تخریب و تضعیف جهان اسلام و مسلمانان است.
اشتریه با بیان اینکه امروز جهان اسلام جولانگاه عده‎ای نادان و سطحی‎نگر به اسم اسلام و مقدسات شده، افزود: وهابیت و گروه‎های تکفیری از جمله گروه تروریستی داعش، بزرگترین چالش، معضل و آسیب جهان اسلام به‌شمار می‎رود؛ چراکه این گروه‌ها خشن‌ترین و منفورترین روش‌‎ها را در برخورد با مخالفان، به‎‌عنوان دفاع از اسلام و توحید به‌کار می‌بندند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب که جریان‎های تکفیری خطر بزرگی برای جهان اسلام هستند و آتش این فتنه دامن کشورهای مسلمان حامی آن‎ها را می‌گیرد، اظهار کرد: ارائه چهره زشت، غیرانسانی و موحش از اسلام و مسلمانان نزد افکار عمومی از تبعات فعالیت گروهک‎های تروریستی است.
اشتریه با نگاهی به حمایت‎های مالی، تسهیلاتی و رسانه‎ای کشورهای منطقه‎‏ای عربی و فرامنطقه‌‎‏ای از جنایات داعش، افزود: قدرت‌‎های استکباری تنش‌‎های به‎وجود آمده درکشورهای مسلمان را فرصتی برای خود تبدیل کرده و تلاش دارند از آن استفاده کنند.

ایجاد حس تنفر نسبت به جریان‌‎‏های اسلامی؛ از اهداف اصلی استکبار جهانی

فرمانده سپاه شهرستان بستان‎‏آباد با بیان اینکه استکبار جهانی با حمایت و تجهیز گروه‎‏های تکفیری تلاش در کنترل و به انحراف کشاندن بیداری اسلامی و موج اسلام‌‎‏خواهی دارند، گفت: ایجاد حس تنفر و انزجار جهانی نسبت به جریان‌‎‏های اسلامی از اهداف اصلی استکبار جهانی است.
وی شکل‎گیری جریان‎‏های سنی مخالف دولت مرکزی، موفقیت ائتلاف قانون و شیعیان در انتخابات عراق، موفقیت ایران در فرآیند مدیریت سوریه و همچنین در کمک به شکل‌‎گیری دولت جدید عراق را از عوامل اقدامات وحشیانه گروهک تکفیری ـ بعثی داعش برشمرد.
وی شعار «مبارزه با تروریست» آمریکا و دنیای غرب را دروغ بزرگی خواند و تشریح کرد: چگونه ممکن است در کشورهای مسلمانی همچون عراق و سوریه، هزاران انسان بی‎گناه اعدام و به‌طور وحشیانه ذبح شوند ولی آمریکا و دنیای غرب که دم از مبارزه با تروریست می‎‏زنند، در مقابل این اقدامات سکوت کنند.

داعش به نام دولت اسلامی، برداشت خاص و متفاوتی از اسلام ارائه می‎دهد

اشتریه با بیان اینکه داعش به نام دولت اسلامی، برداشت خاص و متفاوتی از اسلام ارائه می‎‏دهد، اظهار کرد: همه مسلمانان موحد بوده ولی داعشی‌‎‏ها با ارائه تفسیر متفاوت از توحید و تفسیر آیات قرآن کریم، مخالفان فکر و اندیشه خود را کافر و مشرک قلمداد کرده و قتل آن‎ها را واجب می‎دانند.
وی ادامه داد: داعش آیات مرتبط به بت و بت‌پرستی را در قیاسی باطل به پیامبران و اولیای الهی تعمیم داده و آن‌‎ها را بت و مؤمنان و متوسلان به پیامبران و امامان را بت‎‏پرستان و بی‌‎اعتقادان به خدا قلمداد می‎کنند.
فرمانده سپاه شهرستان بستان‌‎آباد با تأکید براینکه داعش به هیچ‎‏وجه به آشتی، صلح و گفت‌وگو اعتقاد ندارد، گفت: این گروه از مخالفان سرسخت نشست «ژنو» و حل مسالمت‎آمیز بحران سوریه بوده و به‌جز جنگ و کشتار به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

ادعای نفوذ داعش در مرزهای جمهوری اسلامی تمسخرآمیز است

وی ادعاهای رهبر داعش درخصوص نفوذ این گروه در مرزهای جمهوری اسلامی را تمسخرآمیز دانست و اظهار کرد: این ادعا بیشتر جنگ روانی است؛ چگونه ممکن است گروهی که حتی در عراق نیز قادر به اجرای حرکت خاصی نیست، در فکر نفوذ به مرزهای ایران باشد!
وی حضور مرجعیت در عراق را در مقابله با اقدامات داعش و پیوستن نیروهای مردمی تأثیرگذار عنوان کرد و ادامه داد: با آگاهی مسلمانان از خطرات حرکت گروه‌‎های تکفیری و اتحاد شیعیان و اهل تسنن این بحران‌‎ها فروکش کرده و در آینده مشکل خاصی پیش نمی‎آید.
اشتریه با تأکید برآگاهی مردم نسبت به اتفاقات پیش‌‎آمده در عراق و سوریه، گفت: داعش به دنبال تجزیه کشور عراق بوده و تضعیف و سرنگونی دولت قانونی نوری مالکی، رئیس جمهور برگزیده مردم عراق و تشکیل دولتی همسو با منافع غرب از اهداف آینده آن‎هاست.

captcha