تکریم معلمان قرآن استمرار فعالیت‌های دینی را به‌دنبال دارد
کد خبر: 1402813
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

تکریم معلمان قرآن استمرار فعالیت‌های دینی را به‌دنبال دارد

گروه اجتماعی: رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: پاسداشت روز معلم قرآن نه تنها تکریم شخصیت است، بلکه در واقع تکریم ارزش‌های اسلامی نیز محسوب می‌شود.


حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، درباره پاسداشت معلم قرآنی گفت: همان‌طورکه نام‌گذاری روز معلم و هفته بزرگداشت مقام معلم در تکریم معلمان تأثیر داشته، پاسداشت روز معلم قرآن می‌تواند نه تنها تکریم شخصیت باشد بلکه در واقع تکریم از ارزش‌های اسلامی نیز است.



وی با اشاره به اینکه معلمان قرآن به دلیل آنکه نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت دینی کودکان، نوجوانان دانش‌آموزان و جهت‌دهی اندیشه‌های دینی آنان دارند، اظهار کرد: معلمان قرآن باید هم‌سنگ معلمان دیگر در جامعه تکریم شوند و این کار استمرار فعالیت‌های قرآنی آنان را به شیوه‌ای فعال و با انگیزه‌ بیشتر به‌دنبال خواهد داشت.



رئیس اداره امور قرآن آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: در راستای تحقق اهداف بنیادین آموزش و پرورش و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری جهت مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم، براساس اهداف تعریف شده در توسعه‌ منشور فرهنگ قرآنی کشور مبنی بر فرهنگ‌سازی قرآنی لزوم تعریف جایگاه معلم قرآنی در آموزش و پرورش احساس می‌شود.



نقش آموزش و پرورش در تبیین جایگاه معلمان قرآن



حسینی درباره نقش آموزش و پرورش در تبیین جایگاه معلمان قرآن عنوان کرد: تعریف روزی به نام روز معلم قرآن، مشخص شدن هفته قرآن (هفته آخر آذرماه) به‌صورت یک برنامه‌ درسی در مناسبت‌های اجرایی آموزش و پرورش و در نظر گرفتن آموزش‌های تخصصی ویژه‌ این معلمان می‌تواند در ارتقای جایگاه و شأن معلمان قرآنی اثرگذار باشد.



وی با بیان اینکه دارالقرآن‌ها مراکزی هستند که می‌توانند در صورت ارتباط مؤثر و پویا با آموزش و پرورش نقش مهمی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن و آموزش قرآن و تعالیم اسلامی ایفا ‌کنند، گفت: در صورتی‌ که دارالقرآن‌ها به‌صورت آموزشگاه رسمی در مدرسه ایجاد شوند می‌توانند به‌عنوان یک مدرسه قرآن فعالیت کنند.



ارتباط دارالقرآن‌ها با آموزش و پرورش نقش مهمی در مقابله با هجمه فرهنگی دارد



رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: با تجهیز این مراکز به فناوری روز می‌توانیم گامی در راه مبارزه با حملات جنگ‌ نرم دشمن داشته و اعتقادات مذهبی دانش‌آموزان را تقویت کنیم.



حسینی اظهار کرد: جایگاه معلم قرآن در کنار این مراکز جلوه‌ دیگری از تلاش و فعالیت آنان را روشن می‌سازد، اگرچه در این چند ساله اخیر فعالیت دارالقرآن‌ها کم‌رنگ شده ولی به دلیل اهمیت موضوع احیای آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.



وی نام‌گذاری روز معلم قرآن در هفته معلم را تکریم شخصیت معلمان دانست و عنوان کرد: تکریم معلم قرآن معمولاً در هفته معلم به فراموشی سپرده می‌شود و توجه به جایگاه معلم قرآن در آموزش و پرورش گامی در نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی است که برای توسعه‌ فرهنگ قرآن باید این تدبیر اندیشیده شود و نامی به‌عنوان روز معلم قرآن انتخاب شود.

captcha