تولی و تبری، عامل اساسی در استمرار حق و حقیقت است
کد خبر: 1394988
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
آیت‌الله ایمانی:

تولی و تبری، عامل اساسی در استمرار حق و حقیقت است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نکته اساسی در استمرار حق و حقیقت، شناخت دوست و دشمن و پایبندی به این شناخت است یعنی آنچه قرآن مجید در روایات به عنوان تولی و تبری از آن یاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس در بزرگداشت شهدای کانون رهپویان وصال که عصر دیروز، 24 فروردین در گلزار شهدای شیراز برگزار شد، با بیان اینکه شهادت بالاترین کمال فردی در زندگی انسان است، گفت: در حرکت و کمال فردی آخرین رشد و نقطه اوج حرکت، شهادت است.

وی افزود: از آغاز شکل‌گیری حرکت حق در مقابل تلاش باطل نکته اساسی در استمرار حق و حقیقت، شناخت دوست و دشمن و پایبندی به این شناخت بوده است یعنی آنچه قرآن مجید در روایات به عنوان تولی و تبری از آن یاد می‌کند.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: کاروان طرفداران حق و حقیقت همواره در مقابل کاروان‌های باطل و ادامه‌دهندگان مسیر گناه و خلاف که ایستادند خمیرمایه ایستادگی آنان، مسئله تولی و تبری و شناخت و پایبندی به آن است و بصیرت و شناخت دوست و دشمن و ایستادگی در مقابل آن، مقاومتی است که باید در این مسیر نشان داده شود.

دشمن شناسی از آغاز آفرینش مورد تأکید قرآن است

وی با بیان اینکه مسئله شناخت دشمن مسئله‌ای است که قرآن کریم از آغاز آفرینش به آن تأکید داشته است، گفت: رمز و راز حرکت انبیای الهی نیز این است و اگر این شناخت و اتخاذ عدو و به دنبال آن مقاومت در مقابل دشمنان نبود، دین در مقابل امواج شکننده مادیات و خواسته‌های فراوان گم می‌شد و از بین می‌رفت زیرا برای ادامه راه دین بصیرت لازم است و این مسئله امکان‌پذیر نبود مگر با شناخت دشمن.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: امام راحل از آغاز نهضت خود عنایت خاصی به معرفی دشمن داشتند که دشمن حرکت بالنده امت اسلامی را معرفی کند و این مسئله را سرلوحه کار خویش قرار داد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: این مسئله تا امروز نیز ادامه دارد و رمز و راز موفقیت ما بر این نکته است و بدون این مسئله نمی‌توانیم گام برداریم.

وی گفت: امروز اوضاع و احوال جامعه ما چنان است که برای استیفای حق خود حرکتی آغاز کردیم اما این مسئله به معنای دگرگونی ماهیت دشمن نیست زیرا اساساً چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و آنچه مقام معظم رهبری بر روی آن اصرار دارند این است که در این دایره خاصی که حقوق ما را تضعیف کردند،‌ بایستیم.

حقوق از دست رفته خود را مطالبه می‌کنیم

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه ما اکنون حقوق از دست رفته خود را مطالبه می‌کنیم نه اینکه گفت‌وگوی محبت‌آمیزی با دشمن داریم، گفت:‌ امروز مشاهده می‌کنیم که چگونه دشمنان فضا را برای مردم مؤمن و مسلمان ما به قول خود تنگ کرده و می‌خواهند از طریق تحقیر و شکستن صلابت ما، این حرکت را داشته باشند.

وی اضافه کرد: دشمنان به خیال خود گمال می‌کنند این تحقیر و جنگ با ارزش‌ها و مقدسات یک ملت آن‌ها را به زانو در می‌آورد و می‌توانند خواسته‌های خود را بعد از منفعل شدن به مردم تحمیل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس تأکید کرد: این جنگ اراده‌هاست و هر کس در این جنگ بیشتر ایستادگی کند پیروز میدان است و امروز دشمن می‌خواهد اراده و خواست ما را بشکند که در صورت شکستن خواستن، توانستن نیز شکسته شود در حالی که ما آنچه داریم به برکت خواستن بود و هر جا که خواستیم، توانستیم.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: ما هزینه‌های فراوان و محرومیت‌های زیادی دادیم اما در این محرومیت‌ها، موفقیت‌ها شکل گرفت و امروز چاره‌ای نداریم جز اینکه در جنگ اراده‌ها بایستیم و  این ایستادن خواه و ناخواه به دنبال آن پیروزی است.

امام جمعه شیراز گفت: امروز در مسائل فرهنگی و اقتصادی دشمن باید ایستادگی کنیم زیرا دشمن می‌خواهد فرهنگ خود را بر فرهنگ‌های جهان تحمیل کند و دنبال این است که فرهنگ اسلام به عنوان مقاومترین فرهنگ‌ها را شکسته یا به انحراف بکشاند.

captcha