عمل به سیره رسول خدا(ص) بهترین راه رسیدن به وحدت عملی است
کد خبر: 1359126
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵

عمل به سیره رسول خدا(ص) بهترین راه رسیدن به وحدت عملی است

گروه اندیشه: امام جمعه اهل سنت بندرعباس بهترین راه رسیدن به وحدت عملی را عمل به سیره رسول خدا(ص) و مطاالعه در همه زوایای سیرت ایشان و تطبیق آن با زندگی خود برشمرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس امروز سه‌شنبه، 24 دی در سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی اظهار کرد: آنچه امروز ما را دور هم جمع کرده میلاد پر برکت حضرت رسول اکرم(ص) است.



وی افزود: اسلام دین رحم، عطوفت و مهربانی است ولی گروهی که دیگران را تکفیر می‌کنند با رفتار خود می‌خواهند اسلام را دینی خشن معرفی کنند، درحالی که خشونت جایگاهی در دین اسلام ندارد.



امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: اگر رسول خدا(ص) الان میان ما حاضر بود با رهبران گروه‌های تکفیری و حامیان آنان چه برخوردی می‌کرد و آیا این وضعیت برای رسول خدا(ص) قابل تحمل است.



قتالی با بیان اینکه در دین اسلام خشونت جایگاهی ندارد، افزود: اقدامات انتحاری و بمب‌گذاری‌ها در عراق، سوریه، مصر، پاکستان و بسیاری از کشورهای اسلامی نتیجه عملکرد ناثواب برخی فرقه‌هاست.



یادآور می‌شود، سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی امروز در سالن همایش‌های شهرک مروارید بندرعباس با حضور جمعی از ائمه جمعه شیعه و سنی، استادان دانشگاه‌ها و مسئولان فرهنگی و اجرایی نهادهای هرمزگان برگزار شد.

captcha