لازمه تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی تبیین گفتمان وحدت است
کد خبر: 1359114
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
علامه‌زاده:

لازمه تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی تبیین گفتمان وحدت است

گروه اندیشه: دبیر همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس گفت: لازمه تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی تبیین گفتمان وحدت و کالبد شکافی آثار و عواقب فروپاشی اتحاد اسلامی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علی علامه‌زاده، دبیر همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس امروز سه‌شنبه، 24 دی در سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی اظهار کرد: غرب از اتحاد و بیداری اسلامی وحشت دارد و تلاش می‌کند بین مسلمانان تفرقه بیندازد.



وی هدف از برگزاری همایش‌های وحدت در این استان را تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی در سراسر جهان اسلام به‌ویژه در ایران اسلامی و بررسی تبیین گفتمان وحدت و کالبد شکافی آثار و عواقب فروپاشی اتحاد اسلامی ذکر کرد. 



دبیر همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس بیان کرد: مسلمانان باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و مراقب هرگونه تحرکی که موجب تفرقه و اختلاف می‌شود باشند تا دشمن نتواند از غرض‌ورزی برخی از مزدوران خود در منطقه علیه جهان اسلامی اقدام کند.



علامه‌زاده برخورد دوگانه غرب در مورد مسائل اسلام را نشان‌دهنده افکار پلید غرب در راستای منافع ظلم طلبانه آن‌ها دانست و اظهار کرد: استفاده ابزاری از واژه حقوق بشر و موضوع‌های مشابه و همراه کردن فریب خوردگان و چند کشور به ظاهر مسلمان از جمله آمال بشریت در عصر حاضر است.



وی اظهار کرد: بیش از 60 سال است که فجیع‌ترین جنایت‌های بشری در سرزمین‌های اشغالی به دست صهیونیست‌ها علیه مسلمانان انجام می‌شود اما هیچ یک از سازمان‌های حامی صلح حقوق بشر جرأت بیان و طرح این مسئله را ندارند.



حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان نیز در ادامه این مراسم از قضاوت بدون آگاهی، بی‌بصیرتی، توجه نکردن به زیربناها از جمله قرآن و اهل بیت(ع) به‌عنوان عوامل اصلی تفرقه میان مسلمانان نام برد.



وی با بیان اینکه، وحدت جزو مقوله‌های اعتقادی به حساب می‌آید، گفت: تفرقه‌انگیز را شیطان زودتر از همه شکار و به دام می‌اندازد.



در ادامه شیخ احمد پوازی، امام جمعه اهل سنت بندرلافت گفت: علمای شیعه و اهل سنت در این هفته گرد هم می‌آیند و با تفکرات و نگرش‌های خود بیشتر آشنا می‌شوند.



وی وحدت ملت ایران را الگویی برای سایر امت‌های اسلامی معرفی کرد و افزود: هفته وحدت از ابتکارات امام راحل و مجالی برای نزدیک شدن و همبستگی مسلمانان است.



وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری درباره اهل سنت، تصریح کرد: برخلاف تصورات کسانی که خارج از کشور هستند، همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه مقام معظم رهبری برای تحقق وحدت و همدلی بین مسلمانان تلاش می‌کنند.

captcha