همایش «وحدت و بیداری اسلامی» در بندرعباس برگزار می‌شود
کد خبر: 1336296
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
26 دی؛

همایش «وحدت و بیداری اسلامی» در بندرعباس برگزار می‌شود

گروه اندیشه: سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی با حضور مسئولان استانی، علما، ائمه جمعه و جماعت و طلاب مدرسه علوم دینی اهل‌ سنت 26 دی‌ در بندرعباس برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد مریدی، قائم مقام نماینده ولی‌ فقیه در امور اهل‌ سنت هرمزگان پیش از ظهر امروز، 18 آذر در نشست هماهنگی سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی در جمع مدیران اجرایی استان گفت: سومین همایش «وحدت و بیداری اسلامی» 26 دی در بندرعباس برگزار می‌شود.



وی تحکیم وحدت و یکپارچگی مذاهب اسلامی را از اهداف برگزاری سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی دانست و افزود: هرمزگان در بعد وحدت میان اهل سنت و شیعه امروز یکی از استان‌های مطرح و زبانزد است که این امر ریشه در اندیشه‌های ناب اسلامی دارد.



قائم مقام نماینده ولی‌ فقیه در امور اهل‌ سنت هرمزگان با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران جایگاه مهم وحدت و بیداری مسلمانان را بارها متذکر شده‌اند، گفت: امروز فرزند صالح و خلف ایشان نیز در پیشبرد اهداف معمار کبیر انقلاب در نشست‌های متعدد با اقشار مختلف جامعه، بر موضوع وحدت و به‌ویژه اتحاد میان شیعه و سنی تأکید دارند.



مریدی مطرح کرد: پیش از این اولین و دومین همایش وحدت و بیداری اسلامی در سال‌های 90 و 91 با حضور آیت‌الله مروی، اندیشمندان تقریب مذاهب اسلامی و روحانیان شیعه و اهل‌ سنت در بندرعباس برگزار شد.



یادآور می‌شود، در این نشست بررسی نحوه برگزاری همایش، دعوت از مدعوین و شناسایی چهره‌های تقریبی و وحدتی استان جهت تجلیل در همایش در دستور کار قرار گرفت.

captcha